Νέα επιστημονική μελέτη αποδεικνύει ότι δεν υφίσταται καμία διαφορά μεταξύ αγοριών και κοριτσιών στη λειτουργία του εγκεφάλου ή στη μαθηματική ικανότητα.
Είναι έμφυτη η ικανότητα στα μαθηματικά; Ίσως ναι, ίσως όχι, ίσως σε κάποιο βαθμό. Η επιστήμη δεν μπορεί ακόμη να απαντήσει με βεβαιότητα στο ερώτημα αυτό. Αυτό που είναι βέβαιο είναι ότι δεν χρειάζεται να είσαι Αϊνστάιν για να κατανοήσεις και να προοδεύσεις στα μαθηματικά του σχολείου. Το μόνο που χρειάζεται είναι συστηματικό διάβασμα, εξάσκηση και υποστήριξη από τους καθηγητές σου.
Τι έδειξαν οι μαγνητικές τομογραφίες για τις διαφορές στην εγκεφαλική λειτουργία αγοριών-κοριτσιών;
Έχει διαφορά αν είσαι αγόρι ή κορίτσι για την κατανόηση των μαθηματικών; Καμία. Και μάλιστα οι ερευνητές πλέον έχουν στη διάθεσή τους και επιστημονικές αποδείξεις ως προς αυτό: απεικονίσεις του εγκεφάλου που αποδεικνύουν ότι τα μικρά παιδιά χρησιμοποιούν τους ίδιους μηχανισμούς και δίκτυα στον εγκέφαλό τους για την επίλυση μαθηματικών προβλημάτων ανεξάρτητα από το φύλο τους.
Η Jessica Cantlon, καθηγήτρια Αναπτυξιακής Νευροεπιστήμης στο Πανεπιστήμιο Carnegie Mellon, ηγήθηκε μιας ερευνητικής ομάδας που εξέτασε διεξοδικά την ανάπτυξη του εγκεφάλου νέων αγοριών και κοριτσιών. Η Cantlon και η ομάδα της διεξήγαγαν την πρώτη νευροαπεικονιστική έρευνα για την αξιολόγηση των βιολογικών διαφορών μεταξύ των δύο φύλων στις μαθηματικές ικανότητες.
Στη μελέτη συμμετείχαν 104 παιδιά, ηλικίας τριών έως δέκα ετών, τα 55 εκ των οποίων ήταν κορίτσια. Τα παιδιά παρακολούθησαν εκπαιδευτικά βίντεο με μαθηματικό περιεχόμενο, όπως αριθμητική και πρόσθεση, καθώς και θέματα ανάγνωσης για σύγκριση. Κατά τη διάρκεια της παρακολούθησης η επιστημονική ομάδα υπέβαλε κάθε παιδί σε λειτουργική Μαγνητική Τομογραφία για τη μέτρηση της εγκεφαλικής του δραστηριότητας.
Οι άνθρωποι μοιάζουν περισσότερο μεταξύ τους από ό,τι διαφέρουν
Οι ερευνητές συνέκριναν τις απεικονίσεις από αγόρια και κορίτσια, προκειμένου να αξιολογήσουν την ομοιότητα του εγκεφάλου τους και μετά από ενδελεχείς στατιστικές συγκρίσεις, δεν βρήκαν καμία διαφορά στην εγκεφαλική ανάπτυξη κοριτσιών και αγοριών.
Επιπλέον, οι ερευνητές δεν εντόπισαν διαφορές στον τρόπο με τον οποίο τα αγόρια και τα κορίτσια επεξεργάζονταν το μαθηματικό περιεχόμενο των εκπαιδευτικών βίντεο. Επίσης, τόσο τα κορίτσια όσο και τα αγόρια συμμετείχαν εξίσου και έδειξαν αντίστοιχο ενδιαφέρον κατά την παρακολούθηση.
Η Δρ. Alyssa Kersey, μέλος της ομάδας που διεξήγαγε την έρευνα και επικεφαλής συντάκτρια της μελέτης, επεσήμανε ότι όπως προέκυψε «Αγόρια και κορίτσια χρησιμοποιούν το μαθηματικό δίκτυο του εγκεφάλου με τον ίδιο τρόπο και οι ομοιότητες είναι εμφανείς στην εγκεφαλική λειτουργία τους. Αυτή είναι μια σημαντική υπενθύμιση ότι οι άνθρωποι μοιάζουν περισσότερο μεταξύ τους από ότι διαφέρουν».