Διαγωνισμός


Πάρε μέρος στον 8ο Πανελλήνιο Διαγωνισμό Generation Next που φέτος, για πρώτη φορά, είναι μέρος της Ευρωπαϊκής Πρωτοβουλίας Skills Upload Jr. Challenge και δίνει τη δυνατότητα στην νικήτρια ομάδα να αναδείξει την ιδέα της και στο εξωτερικό. 
Ακολούθησε τα παρακάτω απλά βήματα και μπορεί να είσαι εσύ που θα διαμορφώσεις το μέλλον.
Η υποβολή δήλωσης ομάδων στον διαγωνισμό, παρατείνεται μέχρι και τις 18 Δεκεμβρίου.  

 

Video Tutorials

Σημαντικές ημερομηνίες διαγωνισμού

15Οκτωβρίου 2024
08Δεκεμβρίου 2024
Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια δηλώνει συμμετοχή ομάδας 2 – 4 ατόμων
15Οκτωβρίου 2024
08Δεκεμβρίου 2024
Οι μαθητές/ριες εργάζονται στο πρόβλημα που έχουν επιλέξει να επιλύσουν
09Δεκεμβρίου 2024
26Ιανουαρίου
2025
Ο/Η υπεύθυνος/η καθηγητής/τρια, καταθέτει την πρόταση της ομάδας στην πλατφόρμα
Φεβρουάριος
2025
Ανακοίνωση Νικητών!

Δήλωσε Συμμετοχή στο Διαγωνισμό


Συμμετοχή στο διαγωνισμό μπορεί να υποβάλλει ο/η εκπαιδευτικός που ορίζεται σαν επικεφαλής της ομάδας, αποτελούμενης από 2-4 άτομα.


Είσαι εκπαιδευτικός και θέλεις να υποβάλεις συμμετοχή στο διαγωνισμό;

Συχνές Ερωτήσεις

Τι είναι το Skills Upload Junior (SUJ);
To Skills Upload Junior (SUJ) του Ιδρύματος Vodafone είναι μία πρωτοβουλία που στοχεύει στην προώθηση της ψηφιακής ένταξης και των λύσεων με γνώμονα την τεχνολογία, μεταξύ των μαθητών/μαθητριών ηλικίας 6-19 ετών σε 9 Ευρωπαϊκές χώρες, εστιάζοντας σε προβλήματα του πραγματικού κόσμου που σχετίζονται με τους Στόχους Βιώσιμης Ανάπτυξης (SDG's). 

O Διαγωνισμός Generation Next πραγματοποιείται στο πλαίσιο του Skills Upload Jr Challenge του Ιδρύματος Vodafone ενεργοποιώντας παράλληλα, νέους/νέες από 9 χώρες της Ευρώπης (Ελλάδα, Γερμανία, Αλβανία, Ισπανία, Ολλανδία, Ιταλία, Πορτογαλία, Ρουμανία και Τουρκία) στο να πειραματιστούν με νέες τεχνολογικές γνώσεις και εργαλεία STEM, προκειμένου να δώσουν ευρηματικές λύσεις για την καταπολέμηση του ψηφιακού χάσματος δημιουργώντας ευκαιρίες συμπερίληψης μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας.

Οι ομάδες που θα λάβουν μέρος στον Πανελλήνιο Διαγωνισμό διεκδικούν μοναδικά δώρα, ενώ η 1η νικήτρια ομάδα θα ταξιδέψει στο Βουκουρέστι, την Άνοιξη του 2025 για να παρουσιάσει την καινοτόμα πρότασή της σε εκδήλωση με τις νικήτριες ομάδες από όλες τις συμμετέχουσες χώρες.

 

 

 

Ποια μαθήματα της πλατφόρμας πρέπει να παρακολουθήσω, για να λάβω μέρος στον διαγωνισμό;

Η πλατφόρμα περιλαμβάνει προτεινόμενα μαθήματα, που θα σε βοηθήσουν να αποκτήσεις τις απαραίτητες STEM γνώσεις, για να υλοποιήσεις το project σου. Επίλεξε εσύ τις ενότητες που σε ενδιαφέρουν ή και όλες, για μια πιο ολοκληρωμένη εκπαιδευτική εμπειρία! 

Θα υπάρξουν νέα μαθήματα στην πλατφόρμα;

Μπορείς να εγγραφείς στην πλατφόρμα, για να ενημερώνεσαι κάθε φορά που ανεβαίνει νέο εκπαιδευτικό υλικό.

Από πόσα άτομα πρέπει να αποτελείται μια ομάδα συμμετοχής;

Η κάθε ομάδα μπορεί να αποτελείται από 2 έως 4 μαθητές /μαθήτριες, ίδιων ή διαφορετικών ηλικιών / τάξεων / σχολείων και έναν καθηγητή/τρια ή εκπαιδευτή. 

Σε ποια θεματική πρέπει να εστιάζει η κατασκευή μου;

Η κατασκευή/εφαρμογή της ομάδας σου πρέπει να εστιάζει στην παρακάτω κύρια θεματική και σε τουλάχιστον μία από τις υποθεματικές:

Κύρια θεματική: Καταπολεμούμε το ψηφιακό χάσμα - Δημιουργούμε ευκαιρίες συμπερίληψης μέσω της ψηφιακής τεχνολογίας. 

Υποθεματικές: 

SDG 4: Ποιοτική Εκπαίδευση

SDG 5: Ισότητα των φύλων 

SDG 11: Βιώσιμες πόλεις και κοινότητες 

Βρείτε περισσότερες πληροφορίες για τις υποθεματικές στους Όρους και Προϋποθέσεις του διαγωνισμού στην παράγραφο ΣΤ. 

Η κατασκευή/εφαρμογή της ομάδας μας για τον διαγωνισμό πρέπει να πληρεί συγκεκριμένες προδιαγραφές;

Η κατασκευή/εφαρμογή σας πρέπει να συμβαδίζει με τα κριτήρια του διαγωνισμού βάσει των οποίων θα γίνει η αξιολόγηση, όπως αναλυτικά παρουσιάζονται παρακάτω: 

1. Συνάφεια με τις θεματικές του διαγωνισμού και σαφής προσδιορισμός προβλήματος: 20%

Αξιολογείται η συνάφεια της πρότασης με τις θεματικές του Διαγωνισμού, η ικανότητα εντοπισμού ενός πραγματικού προβλήματος και η δυνατότητα περιγραφής αυτού. Επίσης, αξιολογείται ο βαθμός στον οποίο η ομάδα μπορεί να εμπνευστεί από την καθημερινότητα και να συνδέσει την επιστήμη με την καθημερινή ζωή και την τοπική κοινότητα.  

2. Επίλυση προβλήματος και  κοινωνικός αντίκτυπος: 25%

Αξιολογείται ο βαθμός στον οποίο η προτεινόμενη λύση απαντά σε ένα επίκαιρο θέμα/πρόβλημα, απαντά με σαφήνεια και πειστικότητα στο πρόβλημα που έχει επιλεχθεί, εάν η λύση είναι υλοποιήσιμη και έχει άμεση πρακτική εφαρμογή καθώς και κατά πόσο έχει θετικό κοινωνικό αντίκτυπο [π.χ. αφορά στην τοπική κοινότητα, μια  ομάδα ανθρώπων (μαθητές, ηλικιωμένοι, ΑΜΕΑ κλπ.), τη βιώσιμη ανάπτυξη, τη διευκόλυνση ή τον εκσυγχρονισμό κάποιου παραγωγικού τομέα (αγροτικό, κτηνοτροφικό) ή κάποιου συλλόγου (ορειβατικοί, ποδηλατικοί, αλιευτικοί κλπ.)], το πρωτότυπο είναι βιώσιμο όσον αφορά την εφαρμογή των SDG's, φιλικό προς το περιβάλλον μακροπρόθεσμα, χρησιμοποιεί ή εξετάζει τη χρήση ανακυκλώσιμων υλικών, κλπ. 

3. Χρήση νέων τεχνολογιών: 25%

Αξιολογείται ο βαθμός στον οποίο η κατασκευή/εφαρμογή αξιοποιεί νέες τεχνολογίες (π.χ. Arduino) και αυτοματισμούς ή/και εμπλέκει τηλεπικοινωνίες ή Εφαρμογές (Applications) για να επικοινωνεί με τον χρήστη, ή/και δίνει μια εικονική/διαδικτυακή λύση σε ένα πρόβλημα μέσω μιας εφαρμογής και επομένως ο βαθμός στον οποίο συνδέονται, τελικά, η τεχνολογία με την καθημερινή ζωή και την επίλυση προβλημάτων.

Αξιολογείται ο βαθμός στον οποίο η κατασκευή αξιοποιεί νέες τεχνολογίες (π.χ. Arduino, AI, IoT) και αυτοματισμούς, ή/και εμπλέκει τηλεπικοινωνίες ή Εφαρμογές (Applications) για να επικοινωνεί με τον χρήστη, ή/και δίνει μια εικονική/διαδικτυακή λύση σε ένα πρόβλημα μέσω μιας εφαρμογής και επομένως ο βαθμός στον οποίο συνδέονται, τελικά, η τεχνολογία με την καθημερινή ζωή και την επίλυση προβλημάτων. 

4. Συνεργασία των μελών της ομάδας καθώς και με τοπικούς φορείς: 15%

Αξιολογείται η συνεργασία μεταξύ των μελών της ομαδας, η χρήση της κριτικής σκέψης και της επίλυσης προβλημάτων για τη δημιουργία του τελικού πρωτοτύπου καθώς και η συνεργασία/επαφή με τοπικούς φορείς (δήμο, εταιρείες, ερευνητικά κέντρα, πανεπιστήμια, οργανισμούς κ.ά.). Επίσης, αξιολογείται κατά πόσο έχει πραγματοποιηθεί έρευνα προκειμένου για την ανάπτυξη του πρωτοτύπου. 

5. Παρουσίαση: 15%

Αξιολογείται η δημιουργικότητα, η πρωτοτυπία και η καινοτομία στον τρόπο παρουσίασης της ιδέας και της προτεινόμενης λύσης της ομάδας. Αυτό περιλαμβάνει τόσο την ίδια την εφαρμογή/κατασκευή, όσο και την παρουσίαση του video που θα υποβληθεί προς αξιολόγηση. πιο συγκεκριμένα εάν το πρωτότυπο είναι ελκυστικό λειτουργικά (λειτουργεί όπως περιγράφουν οι μαθητές/τριες ότι θα πρέπει να λειτουργεί ακόμα και εάν δεν είναι εφικτό σε πραγματικό περιβάλλον. 

 

Δήλωσε
συμμετοχή!
Ξεκίνα τα
Μαθήματα!