LED που αναβοσβήνει και LED με κουμπί
Πώς μπορούμε να χρησιμοποιήσουμε προγραμματιστικές εντολές ώστε το ηλεκτρονικό κύκλωμα του Arduino να παίρνει αποφάσεις και να συνδυάζει δύο διαφορετικές πράξεις; Η δραστηριότητα αυτή αποτελεί έναν συνδυασμό των προηγούμενων δύο δραστηριοτήτων. Οι μαθητές θα κατασκευάσουν ένα κύκλωμα με δύο LED και ένα κουμπί. Το ένα LED θα αναβοσβήνει περιοδικά (όπως στην Δραστηριότητα 'LED που αναβοσβήνει'), ενώ το δεύτερο θα ανάβει όσο το κουμπί είναι πατημένο (Δραστηριότητα 'LED με κουμπί').
Στόχος της δραστηριότητας αυτής είναι η εισαγωγή των μαθητών σε καινούριες μεταβλητές που χρειάζονται για τη μέτρηση του χρόνου, την εντολή ελέγχου (if/else) και εντολή δομής επανάληψης. Στα πλαίσια της ανάπτυξης του προγράμματος, θα εντοπίσουμε ένα μειονέκτημα της εντολής delay και θα προτείνουμε μία εναλλακτική υλοποίηση χρονοκαθυστέρησης. Έτσι οι μαθητές θα μπορέσουν να εντοπίσουν τα πιθανά λάθη ή μειονεκτήματα που μπορούν να προκύψουν από τον κώδικά τους και να εφαρμόσουν μια εναλλακτική λύση, μαθαίνοντας τις βασικές αρχές επίλυσης προβλημάτων στον προγραμματισμό.